Vonalas

Egy kísérleti jellegű blogféleség, személyesen, változatosan és nagy-nagy lelkesedéssel.

Címkék

akkord (1) bakelit (1) beatles (1) élet (5) folyó (1) gitár (1) grafit (1) hal (1) hangszer (1) harmónia (1) horgász (1) horog (1) húr (1) kárász (1) kezdődik (1) lemez (1) (1) papír (3) paprikáskenyér (1) pecabot (1) rajz (1) személyes (3) szerelem (1) úszó (1) vonal (5) vonalak (5) vonalas (5) zene (1) Címkefelhő

Friss topikok

Horog

2013.04.12. 21:40 | atomheartfather | Szólj hozzá!

Húzok egy vonalat. Csak finoman húzom, damil feszül az ujjaim között. Egy egész orsónyi. Horgászbotot tartok, kicsit eresztek a zsinóron, az úszó ringatózik a vízfelszínen. Paprikáskenyér a csalétek. A titok a pirospaprika, só és víz törékeny egyensúlya. Aztán már csak a kenyérrel kell alaposan összegyúrni, egészen addig, amikor a kézfej már sajogni kezd. Apró rezgések közepette végül a víz alá merül az élénknarancs-csíkos úszó - Kettner. Igazi kapásom van, épp ahogy az a zsebkönyvben meg van írva. Hirtelen mozdulattal oldalra rántom a botot, a zsinór megfeszül és feltételezhetően a hal szájába akasztom a horgot. Érzem a remegést, érzem a súlyát. Néhány perc után elfárad. Egy közepes kárász küzd most ellenem és harciasan villan pikkelye a vízfelszínen, valószínűleg a halálomat kívánja. Én nem kívánom neki ugyanezt, mégis én állok nyerésre, és végül is borítékolható a végkifejlet. A vízpart felé emelem, egészen a lábamhoz, szépen görbül a teleszkópos bot vékony vége. Ahogy a partra érek vele, hirtelen megrázza magát – utolsó elkeseredett kísérletet tesz a szabadulásra. Nem a remény táplálja, ösztön csupán, amit a szívvel együtt kapunk, ő is, én is.
A következő pillanatban szája széléből kiszakad a horog, a lejtős folyópartra zuhan, aztán máris visszabukfencezik a vízbe.
Győzött. És én dühös vagyok, mert veszítettem. Igaz, ő volt hazai pályán, de enyém az intelligenciai fölény. Nem sütöm már meg a ropogó nyáresti tűz mellett. Nem szedegetem szálkáit a szám széléről. Nem öltem meg, elkezdhetek hát érzelmileg kötődni, elsőnek elnevezem: Karcsi. Aztán pár év múlva megírom.

Címkék: horgász élet hal papír folyó kárász vonalak vonal pecabot horog úszó vonalas paprikáskenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://vonalas.blog.hu/api/trackback/id/tr775220243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása