Vonalas

Egy kísérleti jellegű blogféleség, személyesen, változatosan és nagy-nagy lelkesedéssel.

Címkék

akkord (1) bakelit (1) beatles (1) élet (5) folyó (1) gitár (1) grafit (1) hal (1) hangszer (1) harmónia (1) horgász (1) horog (1) húr (1) kárász (1) kezdődik (1) lemez (1) (1) papír (3) paprikáskenyér (1) pecabot (1) rajz (1) személyes (3) szerelem (1) úszó (1) vonal (5) vonalak (5) vonalas (5) zene (1) Címkefelhő

Friss topikok

Bakelit

2013.01.14. 23:27 | atomheartfather | Szólj hozzá!

Húzok egy vonalat. Durva papírra. A ceruza nem is fontos. Nem fontos a színe, állaga. Csak a hangja fontos. Hallom, ahogy serceg a durva félfamentes felületen. Az idő lelassul, ropog, sistereg, olykor kattog egyet. A lemezjátszónál áll valaki, és feltesz egy lemezt. Kevés dal van, aminek emlékszem a keletkezésére. Keletkezés alatt, nem a létrehozását, megalkotását értem, hanem azt, amikor először hallottam, amikor bennem létrejött. Volt a semmi, és aztán a semmi helyét átvette a dal. Erre például tisztán emlékszem. Egy kopott duplalemez volt. Jugoszláv kiadás, könyvtári példány. A Beatles Kék albuma volt. Best of 1967-1970. Egészen odáig nem hallottam ebből a korszakból dalt tőlük. Mintha egy másik zenekar lett volna. Megszólalt a Strawberry fields forever. Ültem a könyvtári pult mellett egy barátommal, fülhallgatóval és hirtelen éreztem, ahogy keletkezik bennem a zene. Nem apró rügy volt, vagy hajtás, ami lágyan kidugta fejét a földből. Robbanás volt, az én első zenei atombombám. Átszocializálta minden addigi felfogásomat a muzikalitásról, elbizonytalanodtam, nem tudtam, hogy kell ehhez viszonyulnom. Átmásoltattam magnókazettára, és aznap még többször meghallgattam. Mintha valami ritka ásványra bukkantam volna, valami régi kincsre a padláson, ami másnak kacat, én pedig mégsem tudom levenni róla a szemem. Ott voltunk. Én és a dal. Egyszerűen nem is volt akkoriban másra szükség.

Címkék: élet személyes lemez beatles papír bakelit vonalak vonal vonalas

A bejegyzés trackback címe:

https://vonalas.blog.hu/api/trackback/id/tr505018949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása